A média fogékony az üzleti körök, a komfortos trendekre hivatkozó érdekcsoportok és a politikusok igényeire, így gyakori, hogy a hírmédiumok normálisnak állítanak be egy olyan rendszert, amelynek működtetői tudatosan szűkítik az ismereteinket, majd a végeredmény láttán szabályozásba fognak. A kurzus a propaganda és ideológia stratégiai alkalmazását vizsgálja a médiaiparban. Különbséget teszünk propaganda és politikai marketing között is. Cél, hogy a kultúratudomány és stratégiai profilkommunikáció szempontjai alapján vizsgáljuk a korporációk véleményformáló hatalmát. Ismerkedünk a gazdaság és a pénz kultúratudományi megközelítéseivel is.
Főbb témakörök, fogalmak: A mindennapi ügyesség korokon átívelő formáiról: stratégia, taktika, praktika. Propaganda és rábeszélés: történeti mintázatok, klasszikus példák, mostani fejlemények. Médiaipar, médiavállalatok, tartalomgyártók preferenciái. Tőke, kommunikációs technológia, a hírfogyasztás irányítása, a hírérték médiapolitikája.
- Leraar: Dr. Oláh Szabolcs