A
kurzus a marketingkommunikáció magyarországi történetének tükrében keresi a
válaszokat arra, hogy egy-egy jellegzetes médiakörnyezetben milyen marketing és
public relations megoldások tudnak közlésképesek (sikeresek) lenni az éppen
aktuális médiafogyasztási szokásoktól és a kommunikáló szervezet kultúrájától
függően. A vizsgálat kitér a marketing és a pr elméleti modelljeire, a
marketingkommunikációs tartalomgyártás és tartalomfogyasztás szemiotikájára és
szociológiájára, az eltérő médiakörnyezetekben megvalósulni képes médiapiacok
kulturális, gazdasági és szabályozási összetevőire. Üzleti kommunikációs szempontból
a ma működő kreatív megoldások feltárása is megértése a célunk. Médiatudományi
szempontból viszont más hozadéka lesz az előadásnak: a marketingre a kreatív
ipar ágazataként tekintünk, így a marketingkommunikációs aktivitások sikereit
és bukásait a társadalmi értelemképzés szimbolikus jelentőségű eseteiként
fogjuk fel. A régi megoldások digitalizálásait, a régi tartalmak
újracsomagolásait a kulturális emlékezet megvalósulásaiként vesszük szemügyre, az
újra bemutatások vagy a remixek körül kialakuló rajongói hálózatok pedig a
digitális etnográfia eszközeivel közelítjük meg.
- Docente: Dr. Oláh Szabolcs